Stagiaires

De Trix heeft altijd behoefte aan goede stagiaires die willen leren terwijl zij midden in praktijk staan. Een stage bij de Trix is een stage waar je leert hoe om te gaan met de doelgroep met een meervoudige problematiek.

Bij de Trix hebben we vaak behoefte aan stagiaires die de HBO opleiding Social Work volgen en in tweede of derde jaar zitten. Vaak heeft men het over werken met jongeren wat men leuk vindt als men het over stage heeft. Men romantiseert het vaak. Bij de Trix ligt dit genuanceerder. Want werken met de doelgroep van de Trix is vaak ingewikkeld en geen enkele dag is hetzelfde.

Een afgestudeerde Social Work student moet in staat zijn leiding te geven, maar ook in staat zijn om kennis en vaardigheden over te dragen aan anderen. Ook bij de Trix wordt dan ook wel wat verwacht van de stagiair die voor de Trix heeft gekozen in samenspraak met het stagebureau.

Vrijwilligers
Algemeen bekend is dat de hulp van vrijwilligers  van groot belang is. Vrijwilligers werken vaak vanuit hun affiniteit met een  bepaalde doelgroep, zo ook bij de Trix. De vrijwilligers bij de Trix zijn vaak mensen die op weg naar hun verdere toekomstperspectief vanuit hun taken als vrijwilliger doorstromen naar regulier werk.

Voor vrijwilligerswerk zijn er dus mogelijkheden zoals het met behoud van uitkering aan de slag, met als doelstelling  werk en/of dagbesteding na een vooraf besproken periode