Over Ons

Algemeen

Stichting Trix is een organisatie waar jongeren verblijven welke over het algemeen een meervoudige problematiek hebben. Deze jongeren krijgen bij de Trix de kans om met professionele hulp, hun leven weer op de rails te krijgen.

De Trix wordt aangestuurd door een ervaren HBO “Social Work” geschoolde projectleider. De projectleider heeft één keer per maand overleg met het bestuur waaronder de projectleider rechtstreeks ressorteert. De projectleider stuurt drie vakbekwame leermeesters aan die de jongeren begeleiden op de werkvloer.

De doelgroep is zeer gemêleerd en heeft verschillende nationaliteiten. Stichting de Trix heeft een aantal belangrijke erkenningen gekregen. Deze erkenningen geven aan dat we bij de Trix bevoegd zijn om met deze doelgroep te mogen en kunnen werken.

Ministerie van Justitie
De Trix heeft op 04-04-2019 een verlenging  van het ministerie justitie gekregen. Dit betreft een erkenning van de STP “Integrale intensieve begeleiding  van criminele jongeren”. Deze verlenging is voor de duur van 3 jaar. Deze erkenning houdt in dat de Trix als een scholings-en trainingsprogramma voor justitiële inrichtingen geregistreerd staat.

Stichting SBB
De Trix heeft conform de Wet Educatie en Beroepsonderwijs, artikel 7.2.10 lid 1ste erkenning van SBB. Door deze erkenning is de Trix bevoegd om beroepspraktijkvorming voor het middelbaar beroepsonderwijs te verzorgen. De Trix is dus een erkend leerbedrijf.