Nieuwe jaar 2020 begonnen bij de Trix.

Ook bij de Trix zijn we 6 januari met goede moed weer gestart met het nieuwe jaar. Het jaar 2019 was een hectisch jaar waarin we onder andere van Scheveningse haven naar Den Haag verhuisd zijn. De gemeente Den Haag heeft voor een schitterende locatie gezorgd aan de Mercurius weg 1A in de Binckhorst, waar we erg blij mee zijn en nog lang hopen te zitten.  De Trix is voor het jaar 2020 helemaal op orde en we voldoen ook weer netjes aan de ARBO eisen op de werkvloer. Ook dit jaar is de Trix 50 weken aaneengesloten open voor de doelgroep en doen wij niet aan schoolvakanties.

Afgelopen week is de metaal knipschaar aangesloten en ook de compressor wat nog moest gebeuren. Het bestuur is in gesprek met de gemeente Den Haag over het jaar 2020 waar wellicht ook weer een en ander verandert waar we voor zoveel mogelijk op in gaan spelen.

De jongeren weten de Trix te vinden. Halverwege januari zijn er al twee jongeren die zichzelf gemeld hebben bij de Trix. Dit betreft jongeren die geen werk en school hebben. Wij helpen ze dan verder hoe ze via de gemeente Den Haag of een van de H10 gemeentes in kunnen stromen bij de Trix. Voor jongeren en de Trix altijd een spannend moment want eenvoudiger is het er helaas niet op geworden om een plekje te scoren bij de Trix.

Jongeren van 16 t/m 26 zijn welkom bij de Trix waar we ze klaar maken voor de school- of arbeidsmarkt. Dit alles gaat in nauwe samenspraak met de diverse diensten van gemeente Den Haag. Natuurlijk werken we ook samen met organisaties als het JIT waarvan 15 janauri een jongere een proefdag heeft gelopen bij de Trix en welke volgende week gaat starten. Uiteraard gaat dit met goed keuring, van de dienst SZW Den Haag.

Op dit moment zijn we twee jongeren aan het voor bereiden voor hun examen die begin februari 2020 aangevraagd gaan worden bij het Nederlands Lasinstituut. Bekent is dat jongeren bij de Trix hun niveau 1 en 2 diploma kunnen halen voor mig/mag lassen. Dit betreft het praktijk en theorie gedeelte waar ze begeleid worden door een van onze leermeesters. (zie foto).

Onze vernieuwde website wordt goed bezocht en organisaties of mensen die met jongeren werken kunnen sinds kort ook jongeren aanmelden via de website: www.stichtingtrix.nl . De Trix heeft ook een Twitter account waar we regelmatig van ons laten horen. De Trix zit nu in de Binckhorst waar veel bedrijven zitten waar we contact mee aan het leggen zijn. Afgelopen week was de projectleider bij het bedrijf Vuurrood Veiligheid in de Junostraat 6 in de Binckhorst. Een interessante rondleiding door de directeur gekregen en natuurlijk uitgebreid besproken over wat we voor elkaar kunnen betekenen.  Wellicht komt hier een en ander uit, gezien de diverse opleidingen welke we vanuit de Trix vaak aan onze jongeren aanbieden welke Vuurrood Veilig voor ons kunnen verzorgen.

Bedrijven uit de Binckhorst die nog niet bij de Trix zijn geweest of geïnteresseerd zijn in de Trix vragen wij om ons te benaderen. We komen ook graag bij u langs om te kijken hoe we gezamenlijk op kunnen trekken in het belang van onze jongeren. U bent natuurlijk ook welkom bij de Trix als u belt of mailt voor een afspraak.

trix-admin

VIEW ALL POSTS